Certificare sisteme de management
Sisteme de management pe care le putem certifica:
- sistem de management al calitatii ISO 9001
- sistem de management de mediu ISO 14001
- sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale ISO 45001/OHSAS 18001
- sistem de management al sigurantei alimentelor ISO 22000
- sistem de management al responsabilitatii sociale SA8000
- sisteme de management integrate
- ISO 9001 & ISO 45001
- ISO 9001 & ISO 14001
- ISO 9001 & ISO 45001 & ISO 14001
- Alte combinatii de standarde incluse intr-un singur sistem de management
Tarife certificare
Tarifele de certificare sunt influentate de factori precum:
- certificarea sistemului de management se face cu un organism de certificare ACREDITAT RENAR sau cu un organism NEACREDITAT (mai multe detalii aici);
- sistemul de management ce urmeaza a fi certificat (de ex., ISO 9001:2018, ISO 14001:2015; ISO 45001:2018, etc., sau combinatii de standarde ISO 9001+ ISO 14001+ISO 45001, etc.);
- dimensiunea organizatiei ce urmeaza a fi certificata (numar de angajati, locatii, compartimente functionale, etc.);
- domeniul sau domeniile de activitate ce urmeaza a fi certificate in cadrul organizatiei;
- motivul/scopul certificarii;
- termenul de obtinere a certificatului.
Etapele procesului de certificare
Etapele sunt aceleasi, indiferent de sistemul de management ce urmeaza a fi evaluat:
- Cererea de oferta formulata de catre client;
- Analizarea cererii si specificului organizatiei in vederea stabilirii tarifului;
- Transmiterea ofertei catre client;
- Acceptarea ofertei si semnarea contractului de evaluare a conformitatii;
- Desemnarea echipei de audit;
- Intocmirea planului de audit;
- Pregatirea documentelor necesare realizarii auditului de certificare/supraveghere, in functie de sistemul de management evaluat;
- Desfasurarea auditului de evaluare;
- Intocmirea raportului de audit;
- Evaluarea raportului de audit si transmiterea fiselor pentru neconformitatile constatate pe perioada auditului;
- Inchiderea neconformitatilor constatate si transmiterea dovezilor sub forma de informatii documentate la organismul de certificare sau dupa caz efectuarea unui nou audit de evaluare;
- Analiza dovezilor privind inchiderea neconformitatilor constatate la auditul de evaluare;
- Emiterea certificatului de conformitate pentru standarul evaluat.
In cazul obtinerii certificatului de conformitate, se vor mai desfasura audituri de supraveghere si rectificare, astfel:
- Audit de supraveghere I – la 12 luni de la emiterea certificatului
- Audit de supraveghere II – la 24 luni de la emiterea certificatului
- udit de recertificare – la 36 luni de la certificarea initiala pentru asigurarea continuitatii procesului de certificare